пʼятницю, листопада 02, 2007

Фінансовий звіт за 3 місяці життя в Канаді.

Є речі, які я роблю навіть тоді, коли лінь мене просто перемагає на усіх фронтах. Так, я рахую гроші :). Зазвичай свої, але, не буду лукавити, — деколи і чужі люблю порахувати :). Як кажуть, гроші треба любити і поважати, і тоді вони ставитимуться до тебе відповідно... Я так і роблю. Тепер чекаю на відповідну віддачу :). Для тих, хто рахує мої гроші :), я трішечки полегшу задачу — скажу скільки я трачу. Точніше, потратив за останні 3 місяці і, як результат, вже можна щось узагальнювати. Я так і зробив. Отже, витрати за три місяці наступні:



Коменти:
Всі витрати я узагальнив в американських дойлярах для легшого сприйняття в Україні, хоча дойляри з сусідньої країни почали різко падати. На сьогодні курс 1CAN=1.06USA (досягнуто рекорд, який був зафіксований в 1957 році) а 3 місяці тому 1CAN=0.94USA. Цікаво, що ж американці задумали... як мінімум, наступного року вони віддадуть трішки зовнішнього боргу своїми папіпрцями по льготному курсу..., а потім знову війну якусь затіють, щоб вернутися на вихідні позиції... Впевнений. Що вони знову світ обдурять, але вже за новою схемою. Поживемо - побачимо.

RENT — свідома похибка в малюнку - Середньомісячна цифра — 770.45$, просто, хто памятає, в загальній сумі враховано депозит 390$.
CLOTHES — Моє взуття Columbia мене чекає.... а решта то особисте :). Не буду про особисте...
FOOD — у цьому місяці почав не доїдати. Економити на усьому, де можна... і витратив лише166$ замість 250+. Якщо серйозно, ЗАДУМАВСЯ. Побачив по закупах, що просто купляю великими кількостями на 1-2 тижні і це виходить дешевше,особливо коли якась акція. ЗГАДАВ!!! Цього місяця мене підкормлювали на вулиці добрі люди — то сочок на халяву дадуть, то йогурт, то сочок, то йогут. Доречі, сьогодні я, вже як мавпа, йшов на роботу і не побачивши на виході з скайтрейну привичної роздачі йогуртів в душі обурювався: що за свинство!!! жалітися буду!!! де моя халява... одним словом — не хороший я, як і всі решта навкруги, хто з надією виходив зі скайтрейна.. Ой! А може ці йогурти наколоті?!?!?!
HOME MAINTENANCE — но комент.
ENTERTAINMENT,SPORT — відпочивати (і, відповідно, тратити) стаю все більше та більше... а пора задуматися. Так і допригаюся — ні копійки не залишиться. Ні, щоб гроші на сім”ю, дітей збирати... жартую. Буде така "проблема" :), буду вирішувати.. а зараз, гуляй пока маладой :). Доречі, В нас тут дойляри та центи. А що робити зі збереженнями в інших валютах (маю ще 20 копійок України та 2 злотих з Польщі), ще не вирішив.
HYGIENE, HEALTH — но комент.
PHONE — SKYPE Pro... дзвінки на міські львівські телефони.... а голосових повідомлень як не отримував, так і не отримую...і за що я 3 дойляри що місяця сплачую... бай зе вей: я почув про новий сервіс http://www.justvoip.com/ , де ціни значно менші до України в порівнянні зі скайпом. Не знаю, не пробував ще...
OTHERS — но комент.
От я вам і виклав свою витратну статистику...
Чекаю коменти :):):).
А взагалі, статистика - страшна сила і завжди дає основу для роздумів:
Наприклад: У селі 3 хати; в одній з'їли 1 курку; в другій — 2 курки; а у третій — жодної, тобто 0.
От і скажіть який висновок правильний:
а) Cело процвітає, так як в середньому на кожну хату припадає по одній курці!
чи
б) Куди ми йдемо? У нашому селі голодає третина населення!!

Трішечки напишу статистики для вас за минулий рік по легальних зарплатах у Канаді у 2006, яку вичитав на днях:
середньорічний пейчек(зарплата) — 26300. Якщо брати по Брітіш Каламбія, та віковий розріз: від 16 до 34 років — 22804; від 35 до 44 років - 40888 відповідно;
середня Канадська сім'я заробляє 58000-82000;
Не треба забувати, що з цих зароблених грошей ще платяться податки (21.4%-45%).
середнім класом вважають люди з середнім достатком 92000-244300 за період 25 циклу. Пояснюю формулу 40+40 = рубль 40 :). У вас сім'я з 2 дорослих людей, яка володіє будинком за 300000. Ділимо на 2 = 150000 + річна зарплата 30000 = 180000. Супер! Ви входите в число 20% канадійців, яких статистика вважає середнім класом...
Не розумію, як то виходить 20%, бо мені здається, що тут більше людей у власних будинках живуть.. але це моя суб'єктивна думка...
Статистика - страшна сила ....

П.С. П.С. Думаю, що ілюзія про те, що у Канаді ВСІ живуть класно розвіється в пересічного українця після прочитання мого посту, який викриває підступницький світ капіталізму! Але нажаль, кращого ніхто покищо не придумав :(...
П.С. П.С. П.С. На цьому завершую цикл постів під назвою фінансовий звіт... картина зрозуміла :). Пишіть, які теми вас цікавлять - буду старатися відповісти :).

8 коментарів:

Роман Макарчук сказав...

Цікаво.. А програмери до якого класу там відносяться? я бачив на job-порталах оголошення з зарплатою 45000-55000 в рік. При ціні звичайного 2-х поверхового будинку в 150000 (теж дані з форуму) це хіба не середній клас получиться? Чи в Канаді поняття середнього класу вище ніж в Україні?

Andriy Kit сказав...

Щодо програмерiв. Вони без сумнiву вiдносяться до середнього класу, але пiсля 5-10 рокiв життя в Канадi і ось чому. 45000-55000 - це зарплата програмерiв з досвiдом роботи у Канадi вiд 0 до 3 рокiв. Суттево зауважити, що інший досвiд, як правило, не береться до уваги... Бувають винятки, але це дуже індивідуально.
Тобто питання зарплат - питання риторичне. Нормальна зарплата доброго (підкреслюю доброго) програмiста з досвiдом роботи в індустрії вiд 3 до 5 рокiв - це 75000-80000. Але це все одно не є показник - все дуже iндивiдуально i кожен сам повинен продатися якнайкраще...
Щодо нерухомостi..... iнформацiя на форумах - це можливо в Америцiю А тут, у Ванкуверi, по українських мірках добра двох кiмнатна квартира з євро ремонтом коштує 150000-180000.
Будинки вiд 350000 в годинi їзди вiд Ванкувера, а у самому Ванкуверi вiд 450000. Покищо я не розумiю, як дерев"яний будинок 200-250 метрiв квадратниx може коштувати стiлькй грошей. Так що те, що в Україні найдорожча нерухомiсть - це мiф.
Згоден з наступним твердженням: по вiднoшенню до зарплат та можливостей заробити на житло - Україна впєреді планєти всей. Сумне лідерство.
І ще, щодо податків, які є високими в Канаді. Ось офіційна формула обрахунку подохідного податку в Канаді за минулий рік.

http://www.cra-arc.gc.ca/tax/individuals/faq/taxrates-e.html#federal

Роман Макарчук сказав...

ясно.. а яка там ситуація з кредитами? емігранти з УА мають можливість отримати кредит? чи тільки через якийсь час? і як там виживають емігранти не-програмісти? вичитав на форумах, що багато приїздить в Канаду чорноробочих - невже то вигідно (я порахував для зарплати в 40000 і згідно твоїх витрат - то вийшло менше 10000 заощаджень за рік - а інакші професії напевно і оплачуюються гірше і ріст зарплати з часом менш імовірний)?

Andriy Kit сказав...

Щодо кредиту на машину, проблем немає. Необхідно надати документи, що ти маєш роботу і сума контракту позволяє тобі виплатити машину протягом двох років.
Найбільш болюче питання - це житло в кредит.
Кредити тут дешевші (6-9%), ніж в Україні (13-??%) - думаю це не новина, але не 2-3%, як було 10-15 років тому.
Перший пошук по гуглу дасть необхідну інформацію:
один з відомих банків Канади http://www.tdcanadatrust.com/mortgages/numbers.jsp;
один з відомих банків України http://www.aval.ua/personal/crediting/home/new_home/

Власного досвіду отримання кредиту ще не маю, тому щось говорити від себе не можу.
Лише одне - представник банку TD Bank, де я маю поточний рахунок, на мої питання про кредити на житло сказав просто: Ми, звичайно, раді що вас цікавлять наші довгострокові кредити (7-10 років, 15, 20 років), але предметна розмова можлива після 1-2 років роботи в Канаді ( тобто пред'явлені однієї, двох податкових декларацій).
Так що зразу отримати кредит не реально. Думаю при 65000+ - кредит реально отримати після року, але це моя субєктивна думка..

На рахунок чорноробочих - не зрозумів термін :).
Відкрив газету - грузчик: 11-15$ година; security guards - 11$; house cleaners -10-12$; construction work 9-35$.

Нелегально сюди їхати - я взагалі цього не розумію: роботу пропонують теж нелегально і в багатьох випадках просто кидають...
Можливо є люди, яким втрачати нічого і заробити теж немає де... тоді інша справа.
Щодо мінімальної зарплати - це 8 доларів/година. В провінції Брітіш Каламбія ведеться дискусія, що це мало для життя тут і проштовхують законопроект, щоб підняти цю межу до 10. Покищо-безуспішно.
Якщо імігрант приїзджає сюди з професією наприклад лікаря - перші 5 років це дуже важко - вчиш мову, коли не знаєш, і додатково працюєш на малооплачувальній роботі, щоб вижити + вчишся щоб перездати всі дипломи...
АЛЕ за 5 років твоя зарплата лікаря 100-120K в рік. Питання чи вартує тратити молоді роки на ці всі зусилля - філософське та індивідуальне...

Бай зе вей, В Україні лікар (яких маю в оточенні не мало) отримує від 1700-3500$ рік, коли ти не хірург відомий чм стоматолог/гінеколог..
І ще. Це я теж вичитав в газетах... проводилося опитування студентів Ванкувера люди які тут вчаться в інститутах на останніх курсах, тобто з вищою освітою, всі згідні починати з мінімуму 35K рік, щоб вийти на 60-75К за 3-5 років.

Summary:) - Це, безумовно, моє бачення і не є 100% правильним:
Якщо є сімя з 2 дорослих людей, обоє мають вищу освіту і працюють по ній - це, як правило успішна, сімя В Канаді, яка і є середнім класом.
Інші варіанти - не знаю.

Volodia Krupach сказав...

Привіт Андрій!
Про класифікацію правдивості інформації в поядку зростання правдивості:
- Безсоромна берхня
- Статистика
- "Підштукатурена" правда

Доречі ти вже купив яхту :-)?

Анонім сказав...

Ендрю, просто супер інформація! дуже корисна для тих, хто ще не був в Канаді. нарешті я не міг стриматися, щоб не вписати коментар. один до одного мої думки дворічної давності. і загальна сума витрат майже збігається - в мене вона була $2000 на місяць. так, все це правда і ти приходиш до неї не зі слів інших, а, так би мовити, практично... не сташно - це досвід. видно як ти його набираєшся :) та й якусь копійчину все таки можна відкласти. от була б сім'я - плакали б усі разом за Україною :) так що все ok - ти молодий - працюй, вчися, відпочивай, набирайся досвіду... одні, позитиви, як на мене. а на food і на "other" ні в якому разі не заощаджуй. :) it's bad for your health indeed. ти не на тяжких заробітках - ти середній клас. :) краще підсели собі english speaking рентівника - будеш економити доларів 400 і практикувати мову на халяву. в Канаді це нормально - заглянь в оголошення. з тих 400 ти зможеш ходити в пристойний зал, краще харчуватись :), виїздити частіше на природу, відкладати на відпочинок на Кубі. одним словом, дуже рідко бачити свого сусіда собі на користь за його ж гроші :).

Regards,
Андрій

Анонім сказав...

НУУУУДНООО !!!
Андрій Глуховецький

Unknown сказав...

Я настільки вдячний Elegantloanfirm за те, що ви допомогли мені отримати кредит у розмірі 600 000,00 доларів США за допомогою кредитного працівника Расса Гаррі, що я вам вічно вдячний. Моє життя перевернулося, мої фінанси влаштувалися, я зараз володію бізнесом, який я використовую для піклування про потреби моїх сімей. Я так вам вдячний, містере Русс, і Бог вас благословить. Ви можете зв’язатися з ними за фінансовою допомогою електронною поштою: Elegantloanfirm@hotmail.com для отримання фінансової допомоги.