четвер, червня 28, 2007

Водійські права - частина І і, нажаль, не остання.

Я вже давно писав на рахунок прав, але ніхто не наважився мене перепитати чи я їх здав... Зразу пишу - здав лише теорію. Сьогодні. В Канаді діє своя система отримання прав. Спочатку людина вчить теорію і здає її. Здавши теорію, отримуєш права G1 (general - Загальні напевно:) ). Це так собі "права". Їздити самому не можна, лише в супроводі досвідченого водія зі стажем 4+ роки. Так РІК їздиш, а потім здаєш їзду по місту. Здавши їзду по місту, отримуєш права G2. Краще ніж G1, але все одно багато обмежень і основна: на автостради виїжджати не можна - лише в супроводі досвідченого водія зі стажем 4+ роки. Знову РІК катаєшся... Потім здаєш G Full - тест на їзду включаючи автостради. Отже 2 роки, щоб отримати права нормальні як в Україні... Також можна піти в авто школу і тоді перший рік скорочується до 8 місяців. Для нових іммігрантів, можна це діло кардинально спростити. Мати підтверджені посольством/консульством права зі своєї батьківщини, де стаж не менше 4 років. Це я і намагався зробити. Вже писав :). Але, як виявилося, перший раз в консульстві мені не вказали правильно дату народження (виправили в цей же день), а потім був другий раз :) - попавши в екзаменаційний центр, мені сказали, що не вказано яким типом транспортного засобу я можу водити. Знову консульство :). Зробили на другий день, себто сьогодні забрав. Консул мене вже запам"ятав :). Але хочу сказати, що відношення супер, ніяких проблем - все ввічливо і без наїздів, як у нас в податковій :). Вертаюся назад до прав ...
Знову екзаменаційний центр. Все ОК. Можу здавати тест на зір та теорію. Відповівши на анкетні питання, забув вказати номер квартири... Згадав, коли гроші платив. Вернувся до тітоньки... вона з переляку не виправила мою анкету, а стерла - мусили знову з нуля набирати...Довго не розумів, що запис типу 123-456 Сніжна стріт означає квартира 123, будинок 456. Замучив тітоньку питанням де є будинок, де квартира :)... але вона теж мене запам'ятала :). Перед тим як попасти до неї, я отримав білет на рецепшині з номером В13. Посміявся, так як виходив з дому зранку, то вертався... - отже вже було 2 суєвірних аргументів :). Так от, почав зір пeрeвіряти... кажуть мені - які цифри видно, а я взагалі ніяких не бачу... кажуть вдягніть тоді окуляри... а в мене то ж нульовки :). ... я вже в шоці (добре що випив заспокійливі перед тестом :)) і тут тітонька каже - сорі. не включила кнопочку... проїхали :). Далі мені мали відксерити паспорт і права. ... правильно - ксерокс зажувало і тітонька пропала на 5 хвилин робити копію в іншому місці.. ну і на кінець - мені роблять фотку на права. лампочка не світиться... переходимо до іншого комп'ютера... так замість 5 хв, я реєструвався 20... взе думав чи варто йти :). Перед екзаменом я стше згадав, що бажано на російській мові здавати... тут проблем не було....
Сам екзамен 10$ + права (карточка + право на 5 років) 75$. Не здав з першого разу - наступні 2 спроби по 10$. Самі розумієте, Питання не в 10$, а в тому що люди скажуть :)... З цією ю думкою почав писати (20 питань правил руху + 20 знаків). Можна помилитися 4 рази. Знаки я відповів всі, а от правила... 4 рази помилився :). Як книжка пише :). Точніше, одне питання було не правильно в книжці написано, і за це я і поплатився.. а три помилки були якраз в питаннях, на які були неоднозначні відповіді і я думав... як виявилося - неправильно :). Але здавших, не судять :). пів години на тест дають, але я написав за 15 і не чекав/перевіряв. просто або не знаєш і вгадуєш (не спрацьовує завжди :)). Екзаменатор подумав , що я не зрозумів, і заспокоїв, що я маю ще час :)... але я сказав , я комсомолець - ми все робимо швидко :). жартую :). ... Ще одне... відстані... консульство - 1 год від дому, екзаменаційний центр - 10 хвилин автобус, а потім по 35 жарі пішки 25 хвилин в одну сторону... одним словом, весь час в формі тримаюся :).

П.С. по 35 жарі пішки 25 хвилин в одну сторону... - це тому, що я $5.50 економив :), бо центр знаходиться за Торонто :)... але це вже друга історія :)...
Водійські права - частина ІI - in August. I need to take classes before pass driving exam :).

3 коментарі:

Volodia Krupach сказав...

Привіт Андрій!
Зажрались вони із своєю демократією і бюрократією. Ні щоб як в нас: 50$ інструктору, 150 грн. в касу і на другий день приходиш за правами. Ніхто не питає дурних питаннь вмієш їздити не вмієш, автострада, місто.
А ти машину вже собі вибрав? Лянус новий чи може пасссата приженусть з Німечиини :-)?
Якщо хочеш буде знаменитим на все Торонто то я тобі можу оргунізувати ЗАЗ 968М, 91ий рік випуску - майже новий :-). Татові буде важко з ним розстатись але думаю сума в $1K його переконає :-). От тільки не знаю як його гнати паромом чи може своїм ходом...
Обовязково напиши яку машину хочеш. Па!

Andriy Kit сказав...

Ну раз Володя питаєш... подобається мені TOYOTA RAV4... і не має ма то ради... інше - компроміс :) Правда коштує вона $40К, а не $1К :(. Пожертви приймаю без обмежень :)

Volodia Krupach сказав...

Думаю в Канаді це реальна мрія і можна набагато дешевше ніж 40, ти ж емігрант - тобі судьбою призначено юзед кар

http://cgi.ebay.ca/Toyota-RAV4-4WD-4X4-L-L-TOYOTA-CERTIFIED-100K-MI-WARRANTY-AWD-RARE-5-SPEED-LOOK_W0QQitemZ250136806546QQihZ015QQcategoryZ31872QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.ca/Toyota-RAV4-Sport-4dr-SU-4X4-SPORT-MOONROOF-1-TX-OWNER-18-WHEELS-CLEAN_W0QQitemZ120137596019QQihZ002QQcategoryZ31872QQrdZ1QQcmdZViewItem